Fix: 0241 25 25 77
Mobil: 0736 25 25 77
Email: office@dumaprest.ro
Adresa: Oras Ovidiu - Constanta, str. Belvedere, nr. 6 (DN3C Varianta)
Luni - vineri: 08-18
Sambata: inchis
Duminica: inchis

Incarcare cu Azot

De ce sa folosim AZOT la presurizarea anvelopelor ?


1. Economie de combustibil

Principalul beneficiu al azotului este structura sa moleculară. Moleculele de azot sunt considerabil mai mari decât moleculele de oxigen, astfel încât acestea nu pot pătrunde printre porii din anvelope, rezultând drept beneficiu o pierdere de presiune mult încetinită.

Presiunea scăzută în anvelope determină o rezistență mai mare la înaintare, implicit un consum de combustibil și emisii de noxe mai mari.

2. Siguranță în condus

Siguranța pasagerilor este primordială pentru fiecare dintre noi. Este dovedit că 90% din exploziile anvelopelor au la origine presiunea scăzută din interiorul cauciucurilor. În cazul în care presiunea rămâne constantă, ca în cazul presurizării cu azot, riscul de rulare cu presiune scăzută și implicit riscul de explozie a anvelopei sunt eliminate.

Totodată, azotul este un gaz care nu își modifică temperatura, indiferent de temperatura regăsită la nivelul suprafeței de drum sau de fenomenul de frecare a pneului de carosabil, iar presiunea rămâne constantă. În mod normal, în timpul verii, la nivelul suprafeței de rulare se ating temperaturi între 60 și 80 de grade Celsius, care încing pneul și aerul din interiorul său. În cazul azotului, în anvelope temperatura se menține în jurul valorilor de 30 -> 40 de grade Celsius.

Astfel se reduce până aproape de zero riscul unei explozii cauzate de o supraîncălzire a pneurilor.

3. Durata de viață mai mare a anvelopei

Menținerea constantă a presiunii corecte în anvelope conduce la îmbunătățirea duratei de viață a pneurilor. Mai exact, anvelopele unui vehicul care au o pierdere de 10% a presiunii vor avea o durată de viață redusă cu 7%.

Oxigenul aflat în anvelopa umflată cu aer simplu reacționează și atacă stratul de etanșeizare și cordul anvelopei, precum și janta.

4. Confort sporit la rulare

Modul în care se comportă azotul la comprimare determină o amortizare mai bună decât cea oferită de aer, iar denivelările vor fi suportate mai bine de către suspensie.

Anvelopele presurizate cu azot oferă și un nivel de zgomot redus, explicația fiind că undele produse de șocuri sunt amortizate mai bine de azot, care transmite unde sonore mai slabe decât aerul. Datorită proprietăților sale, azotul este folosit pe scară largă și în competițiile automobilistice și în industria aeronautică.

O anvelopă umflată cu aer pierde din presiune de șase ori mai repede decât un pneu presurizat cu azot. O anvelopă umflată cu aer poate pierde până la 0.1 atmosfere/luna. O anvelopă presurizată cu azot pierde 0.1 atmosfere în timp de șase luni.